måndag, juni 08, 2015

Vem har en egen läkare i den sörmländska sjukvården?

I TV och i många program refererar man till att du bör tala med din egen läkare. Många av mina kompisar i Stockholms län talar varmt om sina läkare precis som detta skulle vara det mest naturliga i världen. Personligen hade jag en egen och kunnig läkare på det fattiga 50-och 60-talen. Men idag utlämnad till omsorgen i den sörmländska "vården" är detta en utopi. Jag har nog de senaste 10 åren aldrig fått träffa samma läkare någon gång. Så jag förutsätter att det är så för de flesta.


På den goda tiden, när man hade en anvisningsläkare att besöka från jobbet var det inga problem. Det fanns både kunskap och intresse för patienten. Jag undrade för något år sedan vem som hade ansvar för den medicinering som jag nu genomfört de senaste 10 åren. Frågan mottogs nog snarast som en provokation, när den ställdes.


Jag påstår därmed att den sk sörmländska sjukvården är stadd i rejält förfall och att de miljoner jag betalat in i skatt till detta landsting äro förskingrade. Det vore utmärkt om man någonstans kunde anmäla denna organisation för trolöshet mot huvudman eller förskingring av allmänna medel.


I landstinget regerar en gammal maffia nu kompletterad med centerpartiet. Allt blir som förut och ingen gör något åt patienternas behov. Valet 2014 gav ett tydligt utslag byt regim men som sagt var nej allt förblir som förut och patienterna får lida!

Nej nu är jag närmast inne på linjen att Sverige bör införa privat sjukförsäkring, så man får någon valuta för alla pengar man lägger ner idag dock förgäves. Så dåligt som det nu är kan det knappast bli. Landstinget Sörmland skryter med att man screenar alla 65-åringar. Jag har har aldrig fått denna förmån trots att jag betalat landstingsskatt i Sörmland sedan 1977. För två år sedan blev jag utlovad en hälsoundersökning. Något som behövs för äldre. Jag har ännu inte hört ett ljud från det sörmländska landstinget!


Landstinget Sörmlands motto borde vara "Den som väntar på något gott kan aldrig vänta för länge"! Det är just så det fungerar. Förhoppningsvis överlever de flesta all denna väntan!


Ansvariga politiker kommenterar aldrig patienters krav eller behov. Något som just är utmärkande för politiker som aldrig bryr sig om medmänniskors problem utan enbart vill ha en trygg inkomst. Just nu väntar vi som sagt och vi får se hur det utvecklar sig!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar