fredag, december 13, 2013

Visst är det obehagligt!

Visst är det obehagligt när man inte får svar på ett mail, trots att man vet att det nått mottagaren. Det här är dock inget som inträffar så ofta. Nej snarare är det högst ovanligt!

Jag skriver en del insändare och synpunkter till både svenska, engelska och tyska tidskrifter. Engelskan är någorlunda ok efter många års diskussioner och förhandlingar med både engelska och amerikanska företag. Tyskan är väl halvklassen under och ett derivat av Siemens skola i München på 70-talet samt ett senare omfattande tittande på tysk TV via Astra, den bästa satelliten i Europa alla kategorier och en kär tillflykt när man förtvivlas över hur dålig public service är i Sverige.

När jag skriver till olika tidningar får man alltid svar. Även från sådana tidningar man trodde var överbelastade av viktigare saker. DN svarar alltid liksom Svenska Dagbladet. En annan favorit engelska The Guardian (liberal) är verkligen på hugget liksom alltid tyska tidningar. Jag skriver ofta om en rasism (antisemitism), som åter ökar i Sverige efter krigsåren. Det har gjort att denna blogg har lika många läsare från USA som i Sverige. Det känns faktiskt märkligt. Om jag orkade skulle jag översätta alla texter till andra språk men detta räcker inte tiden till. Jag får förlita mig på Google translate som givetvis är en stor tillgång mellan folken.

Jag berättar gärna vilka media och organ som jag anser vara antisemitiska i Sverige. Särskilt bekymrar sig omvärlden över det som händer i Malmö och svensk public service samt vissa andra tidningar som stöder detta! Det syns direkt i blogg statistiken.


Vilka är det som då inte svarar på mail? Ja i stort sett bara två representationer en radiostation och en lokal tidning i Sörmland. Men man kanske är underbemannade. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar