torsdag, april 01, 2010

En grå dag sista mars!


I morse väcktes jag reltivt tidigt av personer som ville kommentera mina senaste blogginlägg. En del tyckte jag var riktigt annat kanske inte lika relevant. Men ägnade mig en stund till att korrigera vissa saker.

Ägnade mig sedan att ta ett varv med blogg "kompisarna" i Gnesta kommun. De är inte så många; Kan räknas kanske på ena handens fingrar men kanske blir det fler när nu lokaltidningen anordnat valbloggar. Noterade tyvärr att en av våra bloggare råkat ut för en allvarlig sjukdom. Vi hoppas givetvis på en bättring och återkomst på nätet. En annan, som har satt igång och börjat blogga rejält är Mikael Clemens, MP:s förstanamn på kommunlistan. Han har lätt filosofiska närmanden till olika ämnen och har för övrigt nu rescencerat de flesta partiernas för- och nackdelar.

Ägnade en stund och försökte skotta av den fortfarande meterhöga snön på verandan men gav upp. Nu skall jag studera senaste numret av Illustrerad Vetenskap och därefter "möjligen" fortsätta att tapetsera och måla vardagsrummet. Den vetenskapliga sensationen denna vecka har ju annars kommit från CERN, som lyckats kollidera partiklar med 15 TeV (femton tusenmiljarder elektron volt). Snart har man kanske identifierat den sk Higgins partikel, som skapar massan i Universum.

Dagen har hittills varit grå men just nu tittar solen fram! Och enligt bedyrande från vädertjänsten skall vi få hela 10 grader fram mot påskafton! Men som sagt i Videvisan än är det långt till att gå utan strumpor och skor!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar